jueves, 1 de marzo de 2012

Ken Robinssonen paradigmen bila

Nola egin erabilgarriak teknologia berriak gaur egun??? Hauxe da gaur klasean Ken Robinsson azaltzen saiatu dena, marrazkien bidezko bideo oso bizi baten bidez.
Bi arrazoi nagusi aurki dutzakegu: ekonomikoa eta kulturala.
Gure artean dagoen arazorik nagusiena, gaur egungo gazteok daukagun frustazio handia da. Izan ere, prestakuntza akademiko handia daukagu baina lan mundura irtetean ez dago lanik, eta hori guk jakin badakigu. Bestalde, lan munduan exigentziak gero eta altuagoak dira. Guzti hau dela eta, ezinegona sortzen da gure artean.
Ken Robinssonek kritika egiten dio gaur egungo ikasketa moduari, lehen funtzionatzen zuen baina gaur egun zeharo zaharkituta geratu baita. Puntuz puntu kritikak egiten dizkio modelo honi, beste irtenbide batzuk proposatzen dituen bitartean.
Lehen ikasteko modua oso konbergentea, lineala, zen. Baina gaur egun, gauzak asko aldatu dira eta modelo honek jada ez du balio. Hala eta guztiz ere, modelo honekin jarraitzen dugu, ikasleak adinaren arabera multzokatuz (hori al da amankomunean duten gauza bakarra???), eta egiten zaien diagnostikoen arabera (déficit de atención eta hiperaktibitatea), pirulekin konponduz. Linealtasun hori alde batera utziz, umeak lokartzera bultzatu beharrean euren imaginazioa piztarazi beharko genuke, modelo dibergentea sartuz. Gaur egungo mundu teknologiko honetan asmakizunak, imaginazioak, ideia berriak,... toki oso interesgarria baitute, eta beraz, hor daukagu lana.
Azkenik, esan behar dugu umeak bakarka analizatzea, produktu bat izango balira bezala, baztertu beharko genukeela. Eta beraiek talde moduan daukaten baliagarritasun handia kontuan izan beharko genuke.
Azken finean, talde handi bat osatzen dugu mundu honetan eta bakoitzak besteari aportatzen diona ezinbestekoa da!

No hay comentarios:

Publicar un comentario